+alt+ ") Nowe.focus() } function displayWindow11(src,s,w,s_img,w_img,alt,scrollbars) { if (Nowe) { if (ie4) Nowe.close(); else if (nn4) Nowe.closed; Nowe=null }; if( scrollbars == null ) scrollbars = "0"; str = ""; str += "resizable=0,"; str += "scrollbars=" + scrollbars + ","; str += "width=" + s + ","; str += "height=" + w + ","; if ( window.screen ) { var ah = screen.availHeight - 0; var aw = screen.availWidth - 0; var xc = 1; var yc = 1; str += ",left=" + xc + ",screenX=" + xc; str += ",top=" + yc + ",screenY=" + yc; }; Nowe=window.open("", "",str); Nowe.document.write(""+alt+" +alt+ ") Nowe.focus() } //-->
    trwa ładowanie menu ...

LGV Interconnexion, Ile de France TGV



Projekt połączenia nowo powstałych linii dużych prędkości, a tym samym stworzenia sieci pociągów TGV bezpośrednio łączących zachód Francji z północą, zrodził się jeszcze przed zakończeniem budowy LGV Atlantique i w czasie gdy podejmowano decyzję dotyczącą konstrukcji trzeciej linii LGV Nord Europe. Ponieważ wszystkie trzy pierwsze linie dużych prędkości we Francji mają swój początek w Paryżu, a każda z nich wykorzystuje osobną stację czołową (tymi stacjami są Paryż Lyon dla linii Paris Sud-Est, Paryż Montparnasse dla linii LGV Atlantique oraz Paryż Nord dla linii LGV Nord) koniecznym stało się zapewnienie bezpośrednich połączeń między wszystkimi liniami poprzez budowę obwodnicy aglomeracji paryskiej zrealizowanej w standardzie linii dużych prędkości.
Decyzję rządową o budowie linii łącznicowej podjęto 9 października 1987 r, równocześnie z analogiczną decyzją dotyczącą LGV Nord. Deklarację użyteczności publicznej dla tego przedsięwzięcia wydano 1 czerwca 1990 r.
Łącznicowa linia dużej prędkości specjalnie dla pociągów TGV - wschodnia obwodnica, która omija Paryż została oddana do użytku 29 maja 1994 r. Początkowo była to trasa o długości 56 km z dwoma nowymi dworcami - Aeroport Charles De Gaulle TGV i Marne la Vallee Chessy, która umożliwiła połączenie sieci północnej TGV i z zachodnią - linią LGV Atlantique. Było to połączenie od Vemars (13.8 km LN3) do łącznicy z klasyczną linią Tournan - Colommiers, która poprzez Grande Ceinture , korzystając z linii RER C łączyła się z LGV Atlantique (Massy TGV). Warunki środowiskowe ograniczały jednak maksymalna możliwa prędkość do 270 km/h. Połączenie pozwoliło uniknąć straty czasu przejścia przez Paryż i zakorkowania dworców SNCF.

Od 2 czerwca 1996 r udostępnione zostało kolejne połączenie - Ile de France TGV poprzez kontynuację LGV Sud Est z Moisenay do Creteil (Creteil - 9,4 km od Paryża), łącząc LGV Nord z południem Francji (LN1), przy okazji przybliżając dworzec Paris Gare de Lyon o 20 km, do sieci linii dużych prędkości. Jak dotąd, pociągi TGV do połączenia z LGV Sud-Est używały tylko południowej klasycznej linii (do Melun) która łączy się z początkiem LN1 dopiero 29 km od Paryża.
Połączenie Ile de France TGV Creteil (Valenton) - rozjazd Coubert - Moisenay, gdzie następuje połączenie z LN1 (17 km) jest wprawdzie dłuższe (ok. 2 km), ale szybsze. Połączenie z linią LGV Atlantique odbywa się teraz poprzez Valenton - łącznicą między Ile de France TGV a Grande Ceinture (polączenie poprzez linie RER C).
W regionie Ile de France, po zainwestowaniu 8,1 miliardów franków w 1991 połączenia TGV mają rentowność 10,8 %.


Ogólna charakterystyka LGV Interconnexion - Ile de France TGV


  Data podjecia decyzji o wybudowaniu linii    9 październik 1987
  Data deklaracji publicznej użyteczności      1 czerwiec 1990  
  Data uruchomienia linii      29 maj 1994   (połączenie północno - wschodnie)   
2 czerwiec 1996   (zachodnia gałąź)
 Współczynnik zysku ekonomicznego dla SNCF 
10.8 %
 Koszt
8,4 MF 1992
(infrastruktura)
 Sposób finansowania
100% SNCF
 
  Obsługiwana przez TGV
TGV Resau
Thalys
TGV PSE
TGV Duplex

Połączenie

LGV Interconnexion (wschodnia obwodnica - Jonction Est)
Vemars - pK 0.0
(pK 13.8 km LGV Nord (LN3) )
Coubert - pK 56.0 km,
łącznica z klasyczną linią Tournan - Colommiers
(i dalej do Grande Ceinture, obecnie nie używana)
LGV Interconnexion (południowo - zachodnia obwodnica - Ile de France TGV)
Creteil (9.4 km od Paris Lyon)
1.5/25 kV w tunelu Limeil-Brévannes (pK 4.9)
Moisenay (pK 68.9)
połączenie LGV Sud Est (LN1) (pK 17.1)


Rozjazdy (połączenia z innymi liniami)

Nazwa Połączenie
  Triangle Coubert (pK ~ 56/27 km)     z wschodnią obwodnicą LN Interconnexion
  jazda na wprost kierunek : Creil (Paryż) - Moisenay (17 km LN1)  
  Valenton (pK ~3.8)     do Massy TGV (18.7 km, przez Villeneuve, Grande Ceinture (RER C) - GC Strategique)        
  Tournan (pK 47.07)     łącznica do Grande Ceinture
  (nie używana)

Wiadukt Valenton Rozjazd Valenton  
połaczenie z Villeneuve do Massy TGV
zdjecie pochodzi z lgv2030.free.fr  
LGV Interconnexion; rozjazd Coubert zdjęcie przedstawiono dzieki uprzejmości CHAUVEAU Sébastien - http://www.web-trains.com LGV Interconnexion    
Rozjazd Coubert (połączenie LN3 - LN1)
i TGV Reseau z Lille w kierunku LN1 (Lyon)
Zdjęcie przedstawiono dzieki uprzejmości CHAUVEAU Sébastien    
i pochodzi ze strony www.web-trains.com
LGV Interconnexion pK25; rozjazd Coubert (polączenie z LN1) zdjęcie przedstawiono dzieki uprzejmości CHAUVEAU Sébastien - http://www.web-trains.com LGV Interconnexion (południowo-zachodnia obwodnica-Ile de France TGV)    
połodniowo - zachodnia gałąź rozjazdu Coubert (pK25)
i TGV PSE z LN1 (np. z Lyonu) do Paryża (lub LN2, Massy TGV)
Zdjęcie przedstawiono dzieki uprzejmości CHAUVEAU Sébastien    
i pochodzi ze strony www.web-trains.com
Viaduc de la Marne Rozjazd Coubert
południowa gałąź
połączednie LGV Interconnexion Jonction Est - Ile de France TGV  
zdjecie pochodzi z lgv2030.free.fr  
LGV Interconnexion; Północna część rozjazdu Coubert (Presles) i TGV z Lille w kierunku Lyonu Północna część rozjazdu Coubert Coubert (Presles)
i TGV z Lille w kierunku Lyonu
zdjecie pochodzi z lgv2030.free.fr  
LGV Interconnexion; Północna część rozjazdu Coubert (Presles) i TGV z Lille w kierunku LN2 Północna część rozjazdu Coubert (Presles)
i TGV z Lille w kierunku LGV Atlantique (LN2)
zdjecie pochodzi z lgv2030.free.fr  
LGV Nord rozjazd Vemars LGV Interconnexion
widok od strony północnej, na Aeroport CDG
po prawej widoczny południowy rozjazd Vemars
(połączenie LGV Interconnexion - LGV Nord w kierunku Paryża)  
zdjecie pochodzi z lgv2030.free.fr  

Dworce TGV

Nazwa           pK          
  Aeroport Charles de Gaulle TGV    7.49
  Marne la Vallee Chessy   31.27

Aeroport CDG Aeroport Charles de Gaulle TGV  
Po lewej perony RER B
Na zdjeciu widoczne tory przelotowe,  
a obok nich podwójne perony
Aeroport CDG Aeroport Charles de Gaulle TGV  
Hala główna
Marne la Vallee Chessy Marne la Vallee Chessy  
Marne la Vallee Chessy Marne la Vallee Chessy  
Hala i perony (4,5,6)

całkowita długość :

  wschodnia obwodnica - Jonction Est     56.0  
  południowo - zachodnia obwodnica Ile de France TGV   41.8  
razem :  ~ 97 km 

geometria i inne parametry linii

  Maksymalna możliwa prędkość      270 km/h  
  Minimalny promień łuku    4200 m
  Największy podjazd   25 ‰  
  Odległość między torami 4.2 m
  szerokość torowiska 13 m

Prędkości maksymalne na poszczególnych odcinkach

Odcinek     Vmax [km/h]    
  Vemars - Aeroport CDG      230  
  Aeroport CDG - rozjazd Coubert    270
  Rozjazd Coubert - Moisenay (LN1)   230
  Villeneuve - pK 1.071 140
  pK 1.071 - pK 11.601 160
  pK 11.601 - Moisenay (LN1) 220

Przy jeździe po torze niewłaściwym prędkość maksymalna wynosi - 270 km/h

Tunele

Nazwa     długość    
  Aeroport CDG (pK 6.58)    2233 m
  Chalifert (pK 26.4)    160 m
  Marne la Vallee    687 m
  Limeil-Brévannes (pK 4.9, 1.5/25 kV)    1635 m
  Villecresne (pK ~8.4)    2199 m

  Photographer : Vincent Le Quéré Tunel Limeil-Brévannes  
pK 4.1
fot. Vincent Le Quéré
Tunel Limeil-Brévannes  Photographer : Vincent Le Quéré Tunel Limeil-Brévannes  
to samo ujęcie
widok od Valenton (od Paryża) i zmiana 1.5 na 25 kV  
fot. Vincent Le Quéré
Limeil-Brévannes Tunel Limeil-Brévannes  
to samo ujęcie
widoczny fragment trakcji 1.5 kV  
zdjecie pochodzi z lgv2030.free.fr  
Limeil-Brévannes Tunel Limeil-Brévannes  
to samo ujęcie
zdjecie pochodzi z lgv2030.free.fr  

Wiadukty

Nazwa     długość    
  La Marne     
  Chalifert (pK 27.7)    1175 m
  nad autostradą A5    175 m
  Valenton (pK ~2.5)    395 m

Wiadukt Valenton Wiadukt Valenton  
zdjecie pochodzi z lgv2030.free.fr  
Viaduc de la Marne Photographer : Jacques Mossot Viaduc de la Marne  
fot. Jacques Mossot
Viaduc de la Marne Viaduc de Chalifert  
południowa strona wiaduktu
zdjecie pochodzi z lgv2030.free.fr  
Viaduc de Chalifert Viaduc de Chalifert  
północna strona wiaduktu
zdjecie pochodzi z lgv2030.free.fr  
TGV Eastern Junction
Viaduc de Chalifert.  Photographer Jacques Mossot TGV Eastern Junction
Viaduc de Chalifert.  Photographer Jacques Mossot TGV Eastern Junction
Viaduc de Chalifert.  Photographer Jacques Mossot Viaduc de Chalifert  
nad linią Paris Est - Strasbourg  
fot. Jacques Mossot

torowisko

Podwojne torowisko, szyny typu UIC 60 - podkład Mieszany, beton na balaście.
Urządzenia torowe (zwrotnice) przystosowane do prędkości 220 km/h przy przejeździe na bok.

Sygnalizacja

Sygnalizacja kabinowa TVM300